مسکن عمارت

مشاوره تخصصی املاک
به سخنان مشتری گوش دهید
نویسنده:
23 می 14

مشاور عزیز آیا تا بحال  فکر کردی چرا مشتری ها از شما خرید می کنند؟ آیا به دلیل اینکه ازمورد ملکی که نشان داده اید خوشش میآید؟ممکن هست همین طور باشد, ولی دلیل اصلی این است:مردم اط شما خرید می کنند زیرا از شما خوششان می آید. بر اساس تجارب گذشته مطمئن هستم که اگر خریذپدار از شما خوشش بیاید و بتوانید ارتباط خوبی با او داشته باشید, شما این فرصت را خواهید داشت که به او چیزی بفروشید. ولی اگر رفتار شما خوشایند مشتری نباشد, ممممکن است که او یکبار از شما خرید کند ولی مطمئن باشید که این آخرین خرید اواز شما میباشد. من به طور یقین ادعا نمی کنم که شما ممکن است شخص نا خوشایندی باشید, ولی شدیدا معتقد هستم که یک فروشنده باید دارای خلق و خوی ملایم و مهربان باشد و حتما خودتان هم تاثیر این خصوصیات خوب را بخوبی درک کرده اید. آیا تا بخال این مورد را تجربه کرده اید:شما می خواستید یک کالا را بخرید ولی چون طرز رفتار و برخورد فروشنده بسیار زننده و نا خوشایند بود, نتوانستید ود را راضی کنید که از این شخص چیری بخرید. و یا ازقیافه صندوق دار و رفتارش خوبنبوده صف خود را عوض کردید و صندوق دار دیگری را انتخاب کرده باشید؟ بنابراین چه چیزی باعث می شود که شما در نظر خریدار  خوشایند بنظر برسید؟چه چیزی باعث می شود هر فروشنده ای خوشایند جلوه کند؟خوب جواب خیلی آسان است به طوری که ممکن است باور نکنید: مردم دوست دارند با کسی صحبت کنند که به حرف آنها گوش می کند. هنگامی که خواسته شد مشکل شماره یک فروشندگان مشخص شود, تقریبا 432 نفر از خریدارن که مورد مصاحبه قرار گرفته بودند, جواب دادند”فروشندگان خیلی وراجی می کنند”البته نتایج بدست آمده از استنتاچ شرکت مشاوره ای نیویورک نشان می دهد.”عدم توانایی در برقرار کردن ارتباط فروشنده عاملی است که باعث رنچش مشتری می شود. خلاصه اینکه اگر بخواهیم از این راز پرده برداریم می گوییم:بای این که مشتری از شما خوشش بیاید به حرف او گوش کنید.در این صورتصرف نظر ازاز شخصیت وجودی شما و یا خردار, او از شما خوشش خواهد آمد.این کار خوشایند خریدار خواهد بود, هر چند بین شما و او هیچ وجه اشتراکی وجود نداشته باشد. همه این ممطالب شاهدی برای اثبات قدرت گوش کردن هستند. هرچند بیشتر گوش کنید, مشتری بیشتر به شما علاقمند می شود آن چیزی که فروشنده حرفه ای را متمایز می کند توانایی های او در بکار بردن چملات ساده ومعمولی است که در زمانهای مناسب بیان می کند و تاثیر بسزایی در جلب مشتری دارنداز قبیل: *هوم *واقعا؟ *جدی نمی گویید! *چه قدر خوب! *اگر شما بودید چه کار می کردید؟ *بعد چه اتفاقی افتاد؟ *بیشتر در این مورد حرف بزنید. شما می تولنید این واد را آزمایش کند و وخودتان نتیجه را ببینید.دفعه بعد که شما  با یکی از دوستان یا همکاران یا خویشاوندان صحبت می کنید , سعی کنید و در حالی که ساکت هستید  و به حرفهای  آنها گوش می دهید, بعضی از کلمات را به تناسب موقعیت به زبان بیاورید وصبر کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد؟با ادای این کلمات شما در واقع به مخاطب خود تفهیم می کنید که با دقت و علاقه به حرفهای او توجه می کنید. شنونده خوبی بشوید مشتری شما حتما باید احساس کند که شما واقعا به او گوش می کنید نه اینکه بی صبرانه منتظر هستید که حرف های او تمام شود.برای اینکه بتوانید شنونده خوبی باشید لازم است که به مخاطب خود تان علاقمند باشید و یا حداقل هنر خوب گوش کردن را بدانید. نکاتی در مورد گوش کردن فعال: با تمام وجودتان گوش کنید وقتی شما کملا به آنچه مشتری می گوید توجه میکنید قیافه و جسم شما هم این توجه را نشان میدهد. می پرسید چطور؟با دقت و مستقیم به صورت مشتری خود نگاه کنید, می توانید قدری هم به جلو خم شوید و در همان حال جمله ای مثل وافعا؟یا بعدا چه اتفاقی افتاد را به زبان بیاورید.آثار مشاهده شده درصورت ی که نشان دهنده توجه و غلاقه شماست,  به مشتری این پیام را می رساند که دقیقا به حرفهای و گوش می کنید. آنچه می شنویم توضیح دهید یک شنونده فعال با پرسیدن سئوال سعی می کند شنیده هایش را روشن سازد و در اثر آن بهتر می تواند به کنه خواسته  ویا نیاز طرف مقابل پی ببرد.بیان جملات:بلی و …نشان دهنده علاقه شما را می رساند. چه کاری را نباید انجام بدهید هنگامی که به صحبتهای مشتری گوش می کنید,از نگاه کردنهای متوالی به ساعت خود پرهیز کنید.هرگز صحبتهای مشتری را قطع نکنید.دایما با یک قیافه بدون حالت به مشتری  خود نگاه نکنید.بیحرکت نباشد وسکوت نکنید. چرا باید یک شنونده خوب باشید؟ این واقعیت که  هر چه مشتری از شما خوشش بیاید, بیشتر مایل به خرید از شما خواهد بود,می تواند یک دلیل و جواب کافی برای ایجاد انگیزه در یک فروشنده حرفه ای باشد و او را به شنونده خوب بودن ترغیب کند. جمع آوری اطلاعات بای اینکه به نیازها و خواسته های مشتری خودجواب بدهیدنیاز به جمع آوری اطلاعات داریدکه به شما در این مورد. وبرای جمع آوری اطلاعات باید در درچه اول شنونده خوبی باشید.اگر خوب گوش نکنیدممکن است موقعیتها  و فرصتهای مناسبی را برای یادگیری مطالب مهمز دست بدهید. گوش کردن باعث اعتماد می شود مردم کالا یا خدمات شما را می خرند , نه به این دلیل که آنها را درک می کنید. بلکه به این دلیلکه احساس میکنند شما آنها را درک می کنید.گوش کرن باعث بوجود آمدن اعتماد می شود و نشان دهنده حساسیت و درک شماست شمن اینکه به کمک می کند بتوانید اطلاعات مهمی را که برای برآورده کردن نیاز های مشتری خود لازم دارید , کسب کنید. نکاتی که باید بخاطر داشته باشید *مردم ترجیح می دهند زیاد صحبت کنند و کمتر گوش دهند *هر چه بیشتر گوش کنید مشتری شما را بیشتر دوست خواهد داشت. *مردم به این دلیل خرید می کنند که شما را دوست دارند. *یک فروشنده خوب یک شنونده  خوب است, یک فروشنده بزرگ یک شنونده بزرگ است. نقل از فروش حرفه ای نوشته ری ای چیت وود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *